Osmologia ortomoleculara

Osmologia ortomoleculara ofera posibilitatea intelegerii perceptiei olfactive, dar si descifrarea alegerilor in ceea ce priveste exprimarea personalitatii.
Primul impact al mediului, fie habitual, fie uman, este cel olfactiv. Iar prima impresie este formata pe baza informatiilor olfactive, vizuale si emotionale pe care creierul le trece print-un filtru inconstient iar apoi transmite informatia globala constientului. Imaginea vizuala este o preocupare dominanta a omului modern, iar odata cu evolutia pe scala umana, preocuparea pentru cunoastere, simtire si existenta, a devenit inceputul initierii. Oamenii, care in urma experientei traite au dobandit intelepciunea, stiu ca a ignora identitatea proprie este inceputul anularii existentei. Cu totii ne dorim sa avem dreptul de a exista asa cum suntem si asa cum alegem sa fim.
Cati oameni exista in lume atatea parfumuri pot fi create. Acum arta de a crea un parfum, de a alege un parfum, de a purta un parfum poate fi dobandita, iar alegerea personala este centrul acestei creatii.
Parfumul il poarta o persoana pentru ea insasi, dar si pentru cei din jur, aprecierea proprie dar si aprecierea persoanelor care exista in jurul nostru, este dominanta in alegerea unui parfum.
Parfumul potrivit este, in primul rand, cel care place persoanei care il alege si poarta, caci parfumul e haina nevazuta purtata in fiecare clipa.
In alegerea parfumului mai sunt importante si alte aspecte: tipul de ten, pH-ul epidermei, personalitatea, comportamentul, momentul zilei in care este purtat, mediul social, profesional, cultural, clima.
Parfumul poate avea rol initiatic, metamorfotic si ritualic.
Alegerea parfumului poate fi pentru sine, pentru ceilalti ca semn de recunoastere sociala sau si pentru sine si pentru ceilalti.

osmologie ortomoleculara